Meistä
Toimintamme on jatketta elämänmittaiselle perinteelle tehdä asioita yhdessä. Liikuntaa olemme harrastaneet eri muodoissa niin kauan kuin vetäjä muistaa. Vakiovuorollinen säännöllinen höntsäsähly aloitettiin vuonna 2013 ensin Karjaskylän koulun vanhassa liikuntasalissa, sitten Muurlan koululla. Myös muutama välivuosi on mahtunut mukaan.
Kiinnostuksemme filosofiaan on myös sisäsyntyistä. Tarkkaa kiinnostuksen heräämistä on mahdotonta sanoa. Milloin ajattelua nyt opitaan?
Mielekkäämpää olisi kysyä, miten kiinnostus filosofiaan näkyy?
Kokoonnumme kerran kuukaudessa kesä poislukien sokraattisen dialogin hengessä ohjatussa ryhmässä keskustelemaan yhdessä sovituista filosofian teemoista. Kyseessä ei ole klassinen väittely totuuden pylväköissä, vaan henkilökohtaisempi ja arkisempi filosofian ymmärrys. Pieni paini kuuluu asiaan siinä missä herkistyminenkin. Filosofian ei tarvitse olla tunteetonta.
Yhdistys auttaa nauttimaan filosofian hedelmistä kaikessa laajuudessaan. Luemme, keskustelemme ja kirjoitamme.
Taiteessa olemme vapaamuotoisempia. Yhdistyksen tarkoitus on tukea itseilmaisua konkreettiseen muotoon.
Pidämme harrasteen ja työelämä erillisinä. Selkeä jako ei aseta vääriä odotuksia ja siten aiheuta sekaannusta. Päämääränä ei ole ammatillisuus, vaan hedelmällisyys

